سفارش تبلیغ
صبا ویژن



چه کسی پیروز است - اندکی صبر... سحر نزدیک است






درباره نویسنده
چه کسی پیروز است - اندکی صبر... سحر نزدیک است
هوادار محسن رضایی
به سراغ من اگر میایید...نرم وآهسته بیایید... مبادا که ترک بردارد... چینی نازک تنهایی من.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
محسن رضایی
اردیبهشت 1388


لینک دوستان
وب سایت شخصی محسن رضایی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
چه کسی پیروز است - اندکی صبر... سحر نزدیک است

آمار بازدید
بازدید کل :6593
بازدید امروز : 0
 RSS 

   

دکترمحمود احمدی نژاد  -دکترمحسن رضایی              

چه کسی می آید

حجه الاسلام مهدی کروبی-مهندس میر حسین موسوی

 

دکتر محسن رضایی 

 

محسن رضایی در شهریور 1333 و در هنگام? کوچ پائیز? عشایر بختیاری در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی را در شهر نفتخیز مسجدسلیمان گذراند. به کمک چند تن از همسالانش، انجمن مذهبی «دین و دانش» را در مسجد جامع چشمه علی بنیان نهاد. پس از به پایان رساندن تحصیلات ابتدایی و بخشی از تحصیلات متوسطه در دبیرستان سینای مسجدسلیمان، با رتبه نهم در آزمون ورودی هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در اهواز پذیرفته شد و در سال 1348 به این شهر هجرت نمود و در محله خزعیله یا سچّه ساکن شد.

مبارزه سیاسی فرهنگی با رژیم شاه را از ترم دوم هنرستان صنعتی آغاز نمود و به زودی در حالی که خود را برای شرکت در کنکور دانشگاه ها آماده می کرد، در رابطه با این فعالیت های سیاسی توسط ساواک اهواز بازداشت شد و مورد شکنجه و بازجویی قرار گرفت. در سال 1352 و در 17 سالگی، پس از تحمل پنج ماه زندان انفرادی و یک ماه حبس در بند عمومی زندان آخراسفالت اهواز، دور جدیدی از فعالیت های سیاسی خود را آغاز نمود؛ و توانست همزمان با تکمیل تحصیلات خود در هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران، اقدام به گسترش تشکیلات اولیه نماید. این حرکت روبه رشد پس از برقراری ارتباط با مبارزان شهرهای خرمشهر، دزفول و تهران، منجر به تشکیل یک گروه منسجم با مشی پارتیزانی و چریکی گردید که به زودی و با الهام از آیات 172 و 173 سوره مبارک? صافّات (انّهم هم المنصورون و انّ جندنا لهم الغالبون)، جمعیت منصورون نامیده شد.

درسال 1353 پس از قبولی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت به تهران آمد و در محل? نارمک ساکن شد. در همین سال ازدواج نمود و در کنار مبارزه و تحصیل دانش، در بخش مهندسی «طراحی پایه» کارخانجات ارج و ایران تایر، مشغول به کار شد.

با شدت گرفتن فشار پلیس سیاسی شاه (ساواک) بر گروه های چریکی، ناچار شد دانشگاه و کار صنعتی را رها کند. زندگی مخفی را در پیش گرفت و در فاصله سال های 1353 تا 1357 به کادرسازی و گسترش تشکیلات جمعیت منصورون همت گمارد تا شاخه های تشکیلات در 7 استان و 17 شهرستان مهم کشور راه اندازی گردد.

در آستانه پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به میهن، جمعیت منصورون به عنوان بزرگترین گروه چریگی طرفدار حضرت امام (ره) و روحانیت (به همراه گروه توحیدی صف و گروه موحدین) وظیف? حفاظت از جان حضرت امام (ره) را برعهده گرفت.

در سال 1358 که به پیشنهاد استاد شهید مرتضی مطهری، 7 گروه مسلح مسلمان با یکدیگر ادغام شدند تا بازوی مسلحی برای حفاظت از انقلاب نوپای اسلامی باشند، او از سوی گروه منصورون به عضویت شورای مرکزی «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی» در آمد. عضویت او در این سازمان بیش از 3 ماه به طول نیانجامید و در خرداد 1358 با حمایت حضرت امام(ره) واحد اطلاعات و بررسی های سیاسی را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنیان نهاد و به عضویت شورای فرماندهی سپاه درآمد.

در شهریور 1360 از سوی حضرت امام خمینی(ره) به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به عنوان پنجمین فرمانده کل سپاه) منصوب شد و در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی سپاه اسلام را برعهده داشت.

در دوره تصدی فرماندهی کل سپاه پاسداران، سازمان رزم سپاه را طرح ریزی کرد و به فرمان حضرت امام(ره)، سپاه را به 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی مجهز نمود و توانست سپاه را در قالب 5 نیرو سازماندهی کند. در این دوره همچنین اقدام به تأسیس 2 دانشگاه امام حسین (علیه السلام) و بقیه الله (عجل الله فرجه) نمود و به منظور بهره گیری از ظرفیت یگان های مهندسی سپاه برای کمک به دولت در اجرای طرح های عظیم سازندگی کشور، خود شخصاً فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برعهده گرفت.

وی که تحصیلات دانشگاهی خود را در سال 1353 رها کرده بود، پس از برقراری صلح، ضمن تغییر رشته از مهندسی مکانیک به اقتصاد، مقطع کارشناسی را در دانشگاه تهران گذراند. تحقیق جامع او در مقطع کارشناسی در سال 1371 و در قالب یک کتاب به چاپ رسیده است. در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد، مطالعات خود را بر روی سیاست های پولی و بانکی متمرکز کرد و موضوع رسال? علمی خود را در این باره برگزید.

در شهریور 1376 پس از قبول استعفای وی توسط رهبر انقلاب، از سوی ایشان به عنوان «دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام» منصوب گردید. و مطالعات اولیه برای تنظیم سند چشم انداز 20 سال? ایران را آغاز نمود.

وی با تکمیل تحصیلات خود در مقطع دکتری اقتصاد دانشگاه تهران، عهده دار مسئولیت ادار? کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. رسال? دکتری وی که در سال 1379 نگاشته شده، در قالب یک کتاب منتشر شده است.

وی همچنین با پذیرفتن مسئولیت کمیسیون های تخصصی سند چشم انداز 20 ساله، سیاست های کلی نظام در جذب سرمایه گذاری خارجی و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، کوشیده است تا از تجارب و دیدگاه های مدیریتی و اقتصادی خود برای سیاست گذاری بلندمدت کشور در حوزه های مختلف استفاده نماید تا ایران اسلامی به جایگاهی مناسب برای زندگی شایست? ایرانیان برسد.

 

دکتر محمود احمدی نژاد

        

   

دکتر محمود احمدی نژاد در سال 1335 هجری شمسی در روستای ارادان از شهرستان گرمسار، چشم به جهان گشود و از یک سالگی به همراه خانواده در تهران اقامت گزید. وی دوران تحصیلات ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه خود را در این شهر گذراند و در سال 1354 با کسب رتبه 132 کنکور سراسری گزینش دانشجو، تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد و در سال 1365 در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1368 به عضویت هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در آمد و در سال 1376موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت گردید . ایشان به زبان انگلیسی آشنایی دارند و طی سال های تدریس در این دانشگاه و تدوین مقالات و پژوهش های متعدد علمی ، راهنمایی ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در زمینه های مختلف مهندسی عمران ، راه و حمل و نقل و مدیریت ساخت را بر عهده داشته است.

دکتر احمدی نژاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و با شرکت در مجالس مذهبی و سیاسی وارد فضای سیاسی جامعه شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به حضور در دانشگاه از پایه گذاران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران بود و در دوران جنگ تحمیلی به عنوان داوطلب بسیجی در قسمت های متعدد جبهه به ویژه مهندسی رزمی به خدمت پرداخت و این مهم را تا پایان دوران دفاع مقدس ادامه داد. دکتر احمدی نژاد متاهل و دارای سه فرزند- دو پسر و یک دختر – می‌باشد.

مهمترین مشاغل دکتر احمدی نژاد:

•  فرماندار ماکو
•  فرماندار خوی
•  مشاور استاندار کردستان
•  مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی در سال 1372
•  استاندار استان اردبیل در سال های 1372 تا 1376
• 
عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت از سال 1368 تا کنون
•  شهردار تهران از سال 1382 تا 1384
•  ایشان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سوم تیرماه 1384، از سوی ملت ایران به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

دکتر احمدی نژاد علاوه بر تدریس ، راهنمایی دانشجویان و پرداختن به امور اجرایی، در زمینه‌های ذیل نیز فعالیت داشته است:

•  روزنامه نگاری و نگارش مقالات متعدد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی
•  مدیر مسوول روزنامه همشهری و راه اندازی همشهری محله در 22 منطقه تهران، همشهری مسافر، همشهری دیپلماتیک، همشهری جوان، همشهری ماه و ضمیمه اندیشه، ضمیمه دانشجو و ...
•  موسس و عضو انجمن تونل ایران
•  عضو انجمن مهندسین عمران ایران
•  عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران
•  عضو اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش و عالی کشور

مهندس میرحسین موسوی

میرحسین موسوی خامنه‌ای (زاده ???? در خامنه) سیاستمدار ایرانی، از سال ???? تا ???? نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران بوده است. وی آخرین نخست وزیر ایران است که پس از مرگ آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، با تغییر قانون اساسی و حذف پست نخست‌وزیری، از فعالیت های اجرایی کناره گرفت و عمده فعالیت خود را در فرهنگستان هنر متمرکز کرد و در حال حاضر رئیس فرهنگستان هنر است.


تحصیلات
......................................................
کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی)؛ تاریخ اخذ ????

مطالعه? معماری سنتی / تخصص هنری: اصول اربعه? معماری سنتی، طرح مساجد

عضویت‌ در نهادهای حکومتی
......................................................
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام. اعضای این دو نهاد حکومتی را رهبر نظام جمهوری اسلامی انتخاب میکند.

فعالیت‌های علمی و هنری
......................................................
- شرکت در یازده نمایشگاه نقاشی انفرادی و جمعی: برای مثال، در تالار قندریز موزه? هنرهای معاصر، نگارخانه? نیاوران و ...

- طراحی صحن جدید امام خمینی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم.
- طراحی برای دانشگاه شاهد
- طراحی گلستان شهدای اصفهان
- طراحی بنای یادبود شهید خرازی
- طراحی مجموعه فرهنگی - تجاری بین الحرمین در شیراز
- طراحی مسجد سلمان فارسی برای نهاد ریاست جمهوری
- طراحی مرکز مطالعات استراتژیک
- طراحی مجموعه? کانون توحید، تهران
- طراحی سازمان مرکزی آب و فاضلاب
- طراحی بنای یادبود شهدای هفتم تیر

تسلط به زبان
......................................................
انگلیسی و عربی و آذری

سوابق شغلی
......................................................
مدرس دانشگاه ملی (شهید بهشتی) سال ???? - ????
استادیار دانشگاه ملی (شهید بهشتی) سال ???? - ????
عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی از سال ???? - ????
رئیس دفتر سیاسی حزب جمهوری اسلامی????
دبیر و مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران از سال ???? - ????
مشاور سیاسی رئیس جمهور
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ????
استادیار علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس ???? - ????
مشاور عالی رییس جمهور از سال ???? تا ????
رئیس فرهنگستان هنر ایران از سال ???? تاکنون.

 

حجه الاسلام والمسلمین مهدی کروبی


سال تولد: 1316
مهدی کروبی که با گذشت بیش از 69 سال از عمرش برگهایی زرین از افتخارات و موفقیت های مبارزاتی ، ملی ، سیاسی و مدیریتی در کارنامه خود دارد . بگونه ای که با آغاز مبارزات امام خمینی (ره) در سال 1341 به عنوان یکی از فعالان و متفکران این نهضت بیش از ده بار زندان و شکنجه و تبعید را تحمل کرد .
پایان تحصیلا‌ت دانشگاهی سال 1351 (به دلیل دستگیریهای مکرر و نیز زندگی مخفی در برخی سالهای فاصله 1343 تا 1351 و نیز بخاطر تأخیر در ارائه پایان نامه که شرح آن در متن زندگینامه آمده است.

سابقه بازداشتهای سیاسی: نخستین بازداشت سال 1342 و آخرین آن ماه رمضان سال 57. طولا‌نی ترین بازداشت به مدت بیش از سه سال که در سال 1353 آغاز و در اواخر سال 56 به پایان رسید.

ترتیب دستگیریهای ایشان به نحوی بود که پس از رخ دادن حوادث مهمی صورت می گرفت . مانند : بازداشت امام در سال 1342 ، فعالیتهای گسترده در کاشان ، آبادان ، کرمانشاه ، قم ، توزیع نامه سرگشاده امام به هویدا و پخش کتاب های ایشان ، حماسه 15 خرداد و توزیع منابع مالی برای مبارزان انقلابی و خانواده هایشان و ... .
وی با توجه به مدت زمان زیادی که در زندان ساواک گذراند ، با دیگر مبارزان و فعالان سیاسی از گروه های مختلف آشنایی گسترده تر و بیشتری یافت . افرادی چون حاج‌آقا مصطفی خمینی،آیت‌الله منتظری، مرحوم آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله انواری، شهید مهدی عراقی هاشمی رفسنجانی، مرحوم ربانی شیرازی، شریعتی سبزواری،شهید محمد منتظری، آقای علوی (داماد آیت‌الله طالقانی)، فهیم کرمانی و مرآتی (داماد مرحوم سید حسن معینی) محسن طاهری، امیر حسینی،آقا تقی درچه‌ای، دکتر شیبانی، علی بابایی و مفیدی (از نهضت‌آزادی) ،عمویی و کی‌منش (از کمونیست‌های سرشناس)، پرویز حکمت‌جو و پاک‌نژاد (از گروههای مبارز غیرمذهبی آقای دکتر شیبانی (از نهضت آزادی) و مرحوم لا‌جوردی و ...

آقای مهدی کروبی با داشتن تحصیلات حوزوی و دانشگاهی ( لیسانس فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه تهران ) و تجارب گرانبهای دوران مبارزات انقلاب فرصت یافت تا توانایی های خود را در عرصه های بسیاری به اثبات برساند.
بگونه ای که سمت های دولتی و مدیریتی متفاوتی به وی محول گردیدند و او توانست با شایستگی هرچه تمامتربه انجام وظیفه و خدمت بپردازد

برخی از مسئولیتهای ایشان تا کنون به شرح زیر بوده است:
- جمع آوری و توزیع کمک های نقدی و غیر نقدی بین خانواده زندانیان و برخی اؤ اعتصابیون در آستانه پیروزی انقلا‌ب اسلامی
- مسئولیت کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) به همراه آقایان عسگراولا‌دی و شفیق (57)
- نماینده تام الا‌ختیار امام خمینی (ره) در لرستان(58)
- عضویت در اولین دوره مجلس شورای اسلا‌می نمایندگی از سوی مردم الیگودرز(58)
- سرکشی به امور لرستان در خرم آباد(58)
- تأسیس بنیاد شهید به دستور امام خمینی (ره)(59)
- نماینده مردم تهران در دومین دوره مجلس شورای اسلا‌می(62)
- عهده دار مسوولیت نمایندگی امام خمینی (ره) در امور حج (64)
- تأسیس مجمع روحانیون مبارز بهمراه آقایان موسوی خوئینی‌ها، خاتمی و با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز تهران(67)
- راه یابی به سومین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده دوم مردم تهران و ریاست مجلس (66)
- سرپرستی برخی از اموال به وکالت از طرف امام خمینی (ره)(68)
- عضویت در مجلس بازنگری قانون اساسی (68)
- نمایندگی و ریاست مجلس ششم شورای اسلامی (78)
- عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام (82).




نویسنده » هوادار محسن رضایی » ساعت 4:10 عصر روز یکشنبه 88 اردیبهشت 20