سفارش تبلیغ
صبا ویژن



محسن رضایی پدیده انتخابات است - اندکی صبر... سحر نزدیک است






درباره نویسنده
محسن رضایی پدیده انتخابات است - اندکی صبر... سحر نزدیک است
هوادار محسن رضایی
به سراغ من اگر میایید...نرم وآهسته بیایید... مبادا که ترک بردارد... چینی نازک تنهایی من.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
محسن رضایی
اردیبهشت 1388


لینک دوستان
وب سایت شخصی محسن رضایی
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
محسن رضایی پدیده انتخابات است - اندکی صبر... سحر نزدیک است

آمار بازدید
بازدید کل :6527
بازدید امروز : 0
 RSS 

   

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب توسعه و عدالت، رضایی را پدیده انتخابات ریاست جمهوری خواند و گفت: رضایی اگر در دور اول پیروز انتخابات نباشد ولی به دور دوم راه خواهد یافت و پیروز دور دوم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مسئولان مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی صبح امروز سه شنبه طی نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بهار سیاسی احزاب و گروه هاست، گفت: با نوآوری قشر فراگیر از نسل سوم که در حزب داریم، امیدواریم که پیوند خوبی بین نسل‌ها و همچنین فعالیت خوبی در انتخابات داشته باشیم.
وی افزود: خاستگاه حزب ما اصولگرایی است البته نه از نوع بدلی و شعاری، بلکه اصولگرایی عملگرایانه که به فعالیت خواهیم پرداخت و امیدواریم در ساختن آینده سهیم باشیم.
دبیرکل حزب توسعه و عدالت تصریح کرد: بنا به دلایلی همچون ترجیح گفتمان مترقی و به لحاظ توانمندی‌های فردی محسن رضایی و شرایط کافی، ایشان را به عنوان کاندیدای خود اعلام کردیم و تکیه اصلی ما در انتخابات در گفتمانی است که برای جلوگیری از حرکت کشور به سوی پرتگاه برنامه دارد.
روح الامین اضافه کرد: از آنجایی که روند موجود در کشور را خوب نمی‌بینیم، به صورت گسترده در سراسر کشور علاوه بر ستادهای رضایی، ما هم فعال شده‌ایم تا بتوانیم در مشارکت حداکثری مردم تاثیرگذار باشیم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جایگاه رضایی را در بین 3 کاندیدای دیگر چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اصولگرایی یک چتر گسترده است که نمی‌تواند در انحصار یا بن بست قرار گیرد، کما اینکه برخی از اصولگرایان در سکوت هستند ولی اعضای حزب ما هیچ موقع سکوت و تقیه نداشته‌اند؛ چرا که نمی‌شود سکوت کرد و ما این را قبول نداریم کسی از سر شرایط سلبی به کسی نظر داشته باشد.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت افزود: انتخابات ریاست جمهوری حوزه انتخاب اصلح است و باید کسی که انتخاب می‌شود بتواند این مسئولیت را عهده دار شود.
وی با بیان اینکه در چتر گسترده اصولگرایان انتقادات زیادی هست، خاطر نشان کرد: برخی انتخابها به دلیل ملاحظات سیاسی و بعضا نفیا است که مطلوب ما نیست و عمل به تکلیف بعد از شناخت به مسائل جامعه برای ما تکلیف است از همین رو با شجاعت وارد صحنه می‌شویم.
روح امینی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما درباره شایعاتی در خصوص کنار گیری رضایی در روزهای پایانی به نفع میر حسین موسوی وجود دارد چیست؟ تاکید کرد: هر رجل سیاسی یک بار مهلت مانور دارد که در عمر سیاسی خود انجام می دهد و دیدیم که رضایی در انتخابات ریاست جمهوری دور نهم این ایثار را از خود نشان داد و به نفع سایر کاندیداهای اصولگرا کنارگیری کرد.
وی اضافه کرد: رضایی اگر در دور اول پیروز انتخابات نباشد ولی به دور دوم راه خواهد یافت و پیروز دور دوم خواهد شد.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت در خصوص گفتمان‌های موجود در عرصه انتخابات گفت: علاوه بر گفتمان‌ رضایی که گفتمان بن بست شکنی است، 2 گفتمان دیگر داریم که یکی گفتمان احمدی نژاد است که برای درمان درد‌های جاری 4 سال امتحان پس داده و گفتمان دوم گفتمان موسوی و کروبی است که شبیه به هم است.
روح الامین ادامه داد: از همین رو رضایی تا آخر ایستاده و این یک فریب روانی و رسانه‌ای است که می‌گویند به نفع موسوی کنار می‌کشد.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت اظهار داشت: در انتخابات گذشته نسبت به اصولگرایان اقبال عمومی وجود داشت و الان هم وجود دارد.
وی اضافه کرد: با حضور این چند نفر کاندیدای مطرح باید منتظر یک پدیده جدی باشیم و آن کنار گیری رضایی نخواهد بود.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رضایی به دور دوم راه یابد رقیب اصلی وی چه کسی خواهد بود، تاکید کرد: احتمال اینکه احمدی نژاد رقیب رضایی در دور دوم باشد زیاد است و یا یکی از اصلاح طلبان البته به قضاوت مردم بسته‌ است.
روح الامین ابراز داشت: بر خلاف برخی که فکر می‌کنند با پول و وعده می‌توان رای مردم را گرفت ما این گونه فکر نمی‌کنیم و برای رای مردم ارزش قائل هستیم و می دانیم مردم در لحظات آخر با فکر رای می‌دهند و نظر سنجی‌ها، نظر سازی‌ها و جنگ روانی بر مردم ما تاثیر گذار نیست.
وی ادامه داد: اگر رسانه‌ ملی به خوبی عمل کند صحنه پرشوری در معرض قضاوت مردم قرار دهد در این صورت پای جدی دور دوم رضایی خواهد بود.
روح الامین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نظر سنجی‌ها رضایی در جایگاه سوم قرار دارد و همچنین با توجه به گذشته که رای پایینی داشته آیا در خصوص پیروزی رضایی در انتخابات اشتباه نمی‌کنید؟ گفت: بسیاری از تحلیل گران اعتقاد دارند که رضایی سبد مشترک رای با هر سه کاندیدای مطرح را دارد.
وی افزود: دغدغه اصلی رضایی پیوند نسل دوم و سوم است و همچنین تلاش برای اجماع بین نخبگان را در نظر داشته است و در تدوین اصل 44 و چشم انداز 20 سال تلاش زیادی داشته است که این خصوصیات موجب شده رضایی در اقشار مختلف پایگاه رای خواهد داشت.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت در این خصوص خاطر نشان کرد: جمع ویژگیهای متعددی که رضایی دارد ما را بر آن داشت که ایشان را انتخاب کنیم هر چند نامزدهای دیگر هم به ویژگیهایی از قبیل تلاش شبانه‌روزی و غیره معروفند ولی رضایی علاوه بر این تلاشهای شبانه‌روزی در صحنه‌های مختلف مدیریتی حضور داشته است.
روح‌الامین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا گفته شما در خصوص رأی زیاد رضایی در انتخابات با وجود عدم حضور قالیباف و لاریجانی با داشتن رأی بیشتر از رضایی تبلیغات رسانه‌ای نیست، گفت: متأسفانه در روند تحولات سیاسی، اجتماعی ایران، گذشته را به حال و آینده تعمیم می‌کنیم که مردم نشان داده‌اند این خیلی درست نیست.
وی با بیان اینکه انتخابات دوم خرداد 76 و همچنین انتخابات 84 یک پدیده بود، افزود: علی‌رغم تعمیمی که از گذشته می‌دادند از این رو انتخابات 88 یک پدیده خواهد شد و این پدیده رضایی است که آرایش انتخاباتی را به هم خواهد ریخت.
دبیر کل حزب توسعه و عدالت از نشانه‌های پدیده 88 را وجود سکوت ملی و گرم نشدن تنور انتخابات به صورت جدی عنوان کرد و ابراز داشت: ما غیب گویی نمی‌کنیم و به مناظره می‌نشنیم و آینده را می‌بینیم.
روح الامین در این خصوص افزود: رای نخبگان زیادی از باب اضطرار و مصلحت اندیشی و باب نفی نخواهد بود و مردم با حجت شرعی برای آینده کشور اثباتی رای می‌دهند و به دنبال مصلحت کشور هستند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در دور دوم رضایی حضور نداشته باشد شما به چه کسی رای می‌دهید؟ گفت: در آن شرایط باید تصمیم گرفت هر چند ما آینده را اینگونه نمی‌بینیم و اینکه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این گونه جدی است خود یک پدیده است چرا که در دوره های قبلی دور دوم هرگز این گونه جدی نمی‌شد.

*امیری: اینکه موسوی به نفع رضایی کنار بکشد محتمل‌تر است

امیرعلی امیری در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جایگاه رضایی را در بین 3 کاندیدای دیگر چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: ما با یک شرایطی مواجه هستیم که دولتی چهار سال مدیریت قوه مجریه را در دست داشته که مدعی اصولگرایی است.
رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ادامه داد: طیف وسیعی از اصولگرایان در این چهار سال منتقد دولت بوده‌اند که این طیف در احزاب، تشکل‌ها، قوه مقنه و گروه‌های تاثیر‌گذار نیروهای دانشگاهی حضور داشته‌اند و از همین رو طبیعی است این طیف وسیع در چهار سال گذشته نمی‌تواند رای‌اش در یک نفر خلاصه شود و با حضور رضایی این بن بست از بین رفت و منتقد دولت را به خود جذب کرد که رای قابل توجهی دارند.
امیری همچنین درخصوص جایگاه رضایی در نظرسنجی‌ها گفت: وی با توجه به تعدد کاندیداها در دوره نهم ریاست جمهوری در بین اصلاح طلبان و به خصوص اصول گرایان از صحنه انتخابات کنار رفت؛ چرا که تقسیم آراء موجب وارد شدن صدمه به اصل انتخابات می‌شد و اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد حاکی از تشتت آراء بود.
وی ادامه داد: رضایی در نوبه خود برای مصلحت بین المللی کشور و اصولگرایان در انتخابات کنار کشیده و به خاطر کم بودن رای نبود اما در این دوره طیف وسیعی از اصولگرایان در کشور بر وجود اقبال عمومی نسبت به اصولگرایان و انتقاد بخشی از اصولگرایان به احمدی نژاد که همه اینها مبنی بر حضور رضایی بوده از همین رو رای زیادی خواهد داشت.
رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت تصریح کرد: از طرف دیگر سابقه رضایی که قادر به کار گیری همه طیف مدیران کار آمد کشور در دوران‌های مختلف و همچنین ایشان که مبتکر دولت ائتلافی هستند به این معنی است که استفاده از همه توان ملی و افراد که به اصول انقلاب مرتبط هستند را دارد از همین رو رای قابل قبولی در اصلاح طلبان هم برای رضایی وجود دارد که این باز احتمال پیروزی وی را بیشتر می‌کند.
امیری گفت: حامیان این دوره احمدی‌نژاد مجموعه احزابی هستند که در دوره قبل از لاریجانی حمایت کردند و دیدیم که وی یک و نیم میلیون رأی داشت از همین رو نتیجه رأی مردم با این پیش‌بینی‌ها نیست و در انتخابات ریاست‌جمهوری قبل بر خلاف پیش‌بینی‌ها احمدی‌نژاد پیروز شد.
وی ادامه داد: شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در دوره قبل با وجود عقبه زیاد کمترین رأی را داشت از همین رو آیا کسانی که چهار سال از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنند و الان می‌گویند به او رأی دهید آدرس غلط دادن نیست و آیا این به دل مردم می‌نشیند و این مشکل دور قبل لاریجانی را این دوره احمدی‌نژاد خواهد داشت.
رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت تصریح کرد:‌ سوار شدن بر امکانات دولتی در گذشته ثابت کرده است که موفقیت نخواهد داشت.
امیری گفت: احمدی نژاد بلافاصله بعد از انتخابات ریاست جمهوری با عنوان رایحه خوش خدمت وارد انتخابات مجلس شد که با شکست روبه رو شد و از همین رو ما نسبت به رای رضایی خیال پردازی نمی کنیم و شواهد این رو می‌گوید ایشان پیروز انتخابات است.
امیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما درباره شایعاتی در خصوص کنار گیری رضایی در روزهای پایانی به نفع میر حسین موسوی وجود دارد چیست؟ تاکید کرد: اینکه موسوی به نفع رضایی کنار بکشد محتمل‌تر است چرا که موسوی با شناختی که نسبت به جامعه دارد و با توجه به شواهد موجود رویکرد مردم نسبت به گرایش اصلاح طلبی هنوز رویکرد مثبتی نیست و اعتماد از دست رفته مردم به اصلاح طلبان درست نشده است.
وی افزود: موسوی معتقد بود که می‌تواند با جذب رای منتقدان احمدی نژاد در انتخابات پیروز شود که این در صورتی بود که جز احمدی نژاد شخصی از اصولگرایان در انتخابات حضور نداشته باشد ولی با حضور رضایی این موضوع منتفی است.

* عادل آذر:‌ رضایی منافع بلندمدت را به تفکرات احساسی و انتخاباتی ترجیح می‌دهد
عادل آذر دبیر دائمی کنگره سراسری حزب توسعه و عدالت در خصوص برنامه های اقتصادی رضایی گفت: نوع نگاهی که عمدتا به حوزه مدیریت و اقتصاد کشور چه در 2 دهه گذشته و چه در چند سال اخیر وجود داشته یک اقتصادی دولتی و اقتصاد روزمرگی بوده است.
وی افزود: در دولت نهم شدت تمرکز دولتی را می‌بینیم علی رغم اینکه سیاست های خوبی در مردمی کردن اقتصاد کشور داشتیم ولی بر عکس تمرکز دولتی را شاهد هستیم که علت اصلی عدم اعتماد به مردم است.
دبیر دائمی کنگره حزب توسعه و عدالت با بیان اینکه نام این اقتصاد را اقتصاد روزمره و نگاه کوتاه مدت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی می‌‌دانم، گفت: نمونه هایی از این نگاه را می‌توان در انحلال کانون تفکر کشور یعنی سازمان برنامه‌ریزی دید؛ چرا که وقتی تغییر در مدیریت‌های کلان کشور و مدیران عامل‌‌های بانک‌ها و بانک مرکزی که نشان از تلاش دولت برای حل مشکلات نه با نگاه به برنامه ریزی‌های بلند مدت بلکه با تغییر مدیریت‌ها است.
عادل آذر ابراز داشت: تفکر رضایی تحت عنوان راه سوم تفکر اقتصاد چشم انداز است یعنی اقتصادی که منافع بلند مدت را به تفکرات احساسی و فردی و انتخاباتی ترجیح می‌دهد

محسن رضایی

نویسنده » هوادار محسن رضایی » ساعت 4:12 عصر روز سه شنبه 88 اردیبهشت 22